The road towards Dubbo - Reisverslag uit Dubbo, Australië van Niek Klunder - WaarBenJij.nu The road towards Dubbo - Reisverslag uit Dubbo, Australië van Niek Klunder - WaarBenJij.nu

The road towards Dubbo

Door: Niek Klunder

Blijf op de hoogte en volg Niek

05 Januari 2017 | Australië, Dubbo

Nieuwjaarsdag was net 2 uur voorbij en ik begon aan mijn reis naar Australië! Na een korte nacht van zo’n 3 uurtjes kroop ik de auto in richting Düsseldorf. Na een laatste kop koffie te hebben gedronken met mijn ouders begon ik aan mijn heenreis. De eerste rit naar Warsaw kende weinig vernieuwing. Ik had namelijk al meerdere malen Europa gevlogen. Na 3 uur te hebben gewacht mocht ik het vliegtuig instappen naar Peking, mijn eerste internationale vlucht. De vlucht met Air China duurde zo’n 8,5 uur. De vlucht heb ik merendeels bekeken aan de binnen kant van mijn ogen. Tijdens mijn slaapsessies werd ik alleen gestoord voor een drankje en een warme maaltijd, of natuurlijk een buurman die nodig naar het toilet moest…

Midden in de nacht kwam ik aan in Peking en begon ik aan de uitdaging om mij 20 uur te vermaken in Peking. In zo’n grote stad leek mij dit niet zo moeilijk. Helaas viel dit plan in de prullenbak, omdat ik direct werd verwezen naar de vertrekhal. Dit omdat ik een internationale overstap kende. Hierdoor bleef ik achter de douane en ben ik China helaas niet binnen geweest en moest ik mij 20 uur vermaken op de vertrekhal van Peking-airport. Achteraf was het wel mogelijk om via een 72 uur visum Peking in te kunnen, alleen daar kwam ik te laat achter.
De directe verwijzing naar de vertrekhal gaf mij niet de mogelijkheid om mijn bagage op te halen en te her inchecken. Terwijl mijn reisorganisatie duidelijk had aangegeven dat ik dit tussen elke vlucht moest doen… Na wat navraag bleek mijn bagage automatisch te worden overgeladen. Na een rondje te hebben gelopen op de reusachtige vertrekhal, zat er niks anders op om de ogen weer te sluiten. Met de dutjes wat af te wisselen met wat leeswerk en wat Sudoku ben ik de tijd doorgekomen.

Om 00:50, lokale tijd, vloog ik dan eindelijk richting Sydney. Een vlucht van zo’n 11 uur, wederom veel geslapen. Deze keer werd ik zelfs niet onderbroken voor wat eten, maar mijn buurvrouw was zo vriendelijk om dit voor mij aan te nemen. Na mijn slaapsessie stond er dan ook een heerlijke muffin en een cakeje te wachten. Ook maakte de buurvrouw mij niet wakker wanneer ze naar het toilet moest, maar klom ze gemakkelijk over mij heen. Hoe ik dat weet, lijkt me duidelijk ;). Tijdens de vlucht moest ik natuurlijk mijn bezoekers kaart invullen, met de vragen wat ik meeneem. Nu had ik niet zoveel spannends mee, behalve wat zakken ‘zwart-witjes’ voor mijn achternicht. Iedereen gaf aan dat ik dit moet invullen, maar tot mijn verbazing kon ik geen vragen vinden over ‘dry food, lollies or candy’. Blijkbaar hebben ze de bezoekerskaart aangepast. Dit nam natuurlijk wel weer wat twijfels met zich mee, maar dit bleek allemaal in orde te zijn en kon ik na het afhalen van mijn backpack direct langs immigratiedienst.

Daar liep ik dan in Sydney, met lange broek, een trui en een vest. Met zo’n 100 meter in de buitenlucht van Sydney te hebben gelopen liep ik naar de vertrekhal voor binnenlandse vluchten. Ik liet het mooie Sydney nog even aan mij voorbijgaan, voor een bezoek aan mijn familie in Dubbo. Tijdens het inchecken voor de binnenlandse vlucht moest ik eerst mijn backpack uitpakken om 2 batterijen te verwijderen… Vervolgens werd ik met de bus naar het vliegveld van Qantas gebracht. Een vliegmaatschappij met een eigen vliegveld, inclusief taxfree-zone, het moet niet gekker worden. Via een klein vliegtuig vloog ik in 50 minuten naar Dubbo. Waar Leontien en Gerrie mij stonden op te wachten. Direct vanaf het vliegveld gingen we langs de Club om even te kijken bij het grasbowlen. Na wat drankjes was het tijd voor een goede slaapsessie op horizontale ligging. De volgende dag kende een welkomstontbijtje van tante Gerrie: roasted bread with egg en een lunch met versgebakken pizza van Leontien.

Groetjes vanuit het zonnige Dubbo!

  • 05 Januari 2017 - 06:50

    Anita:

    Leuk verhaal Niek : heel veel plezier verder

  • 05 Januari 2017 - 07:16

    Mirjam :

    Fijn dat je die lange reis er nu op hebt zitten en dat je in Dubbo bent, Niek. Geniet van Australië!

  • 05 Januari 2017 - 09:41

    Mariet Huis In 't Veld:

    Lekker even bijtanken en van de jetlag bijkomen terwijl je in de watten word gelegd door je nicht en tante, kan me wel een slechtere start van een reis door dit mooie land voorstellen. Hoop dat jij net zo gaat genieten als dat wij dat 8 jaar geleden gedaan hebben, veel plezier Nick.

  • 05 Januari 2017 - 11:19

    Leontien:

    Pizza's waren goed gelukt

  • 05 Januari 2017 - 11:21

    Leontien:

    Morgen met een graadje van 34 lekker door de dierentuin☀️

  • 05 Januari 2017 - 11:21

    Gerrie :

    Heerlijk genieten nick we gaan er nog heerlijk van genieten samen we gaan nog leuke dingen doen

  • 05 Januari 2017 - 11:34

    Miël:

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Let this adventure start!

  • 05 Januari 2017 - 11:35

    Lars:

    Geniet ervan niekkie! Klinkt allemaal wel goed

  • 05 Januari 2017 - 12:25

    Dennis :

    Niek, mooi dat alles goed in gegaan. Even bijtanken en dan genieten van Australië, succes

  • 05 Januari 2017 - 13:35

    Opa Leo:

    Pracht verhaal Niek ga zo verder blijf genieten en doe ze de groeten daar wij blijven je volgen groetjes Oma en Opa

  • 05 Januari 2017 - 20:21

    Harriette :

    Hallo niek fijn dat je er bent een hele fijne tijd geniet ervan

  • 06 Januari 2017 - 00:18

    Joanne:

    Klinkt goed allemaal! En netties geschreven. Veel plezier Niek!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niek

Blijf via dit blog een beetje op de hoogte van mijn avontuur in Australië!

Actief sinds 04 Jan. 2017
Verslag gelezen: 989
Totaal aantal bezoekers 3547

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 01 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: