My stay around Dubbo - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Niek Klunder - WaarBenJij.nu My stay around Dubbo - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Niek Klunder - WaarBenJij.nu

My stay around Dubbo

Door: Niek Klunder

Blijf op de hoogte en volg Niek

18 Januari 2017 | Australië, Melbourne

Gister was ik zo'n 10 uur onderweg van Dubbo naar Melbourne voor de echte start van mijn backpack avontuur! Tijdens deze trip had ik dan ook genoeg tijd om even een reisverslagje te typen ;)

De afgelopen twee weken ben ik in Dubbo geweest, voor een bezoek aan het leven van mijn achternicht: Leontien. Leontien woont nu zo’n 1,5 jaar in Dubbo samen met haar man (James) en twee zoons (Dorian en Bryce). De afgelopen weken heb ik mogen ervaren hoe zij daar leven en wat Dubbo zo te bieden heeft. Dubbo is een stadje dat zo’n 400 Km ten noorden van Sydney ligt. De afgelopen weken was het daar tussen de 30 en 40 graden ;$

De grootste toeristenattractie van Dubbo is de dierentuin, wat dan ook mijn eerste bezienswaardigheid werd. Het park is groter dan de parken in Nederland, waardoor het gunstig is dat je met de fiets het park op kan! Dat gaf een extra belevenis aan het bezichtigen van de dierentuin. Naast de vele dieren die je ook in een Nederlandse dierentuin kan bekijken was er een mooie omgeving gecreëerd om tussen de ‘Australische’ dieren te lopen. Dit betekende dus mijn eerste ontmoeting met de kangaroo! Maar ook de koala, de emu, de echidna en de quokka werden gespot. Toch viel dit in mijn ogen niet echt als officiële ontmoeting, omdat het in een dierentuin was…

De volgende dag, bij aankomst bij lake Burrendong, zag ik ze zitten onder een boom: 4 WILDE kangoeroes! Na deze ontmoeting zijn er nog velen gevolgd. Samen met James, Dorian en twee kennissen bezochten we Lake Burrendong voor een vis-ervaring in Australië. In Nederland heb ik niks met vissen, maar in een kano met een schitterende omgeving heb ik mij goed kunnen vermaken! Mijn vislijn was ongeveer 3x geknapt, waardoor ik het vissen wel had gezien. Toch klom ik na een korte break nog even in de kano en dat was een goede keuze! In korte tijd wist ik twee gigantische vissen binnen te hengelen van ongeveer 15 cm :P. Na deze vangst kon ik met een gerust hart gaan slapen en viel ik inslaap onder de sterren, wat een fantastisch uitzicht gaf. Helemaal toen de zon in de ochtend op kwam!

Na het vis-weekend heb ik de week vol gemaakt met veel kleine activiteiten:
- Het bezoeken van de binnenstad van Dubbo en Orange;
- Een middag zwemmen in het plaatselijke zwembad;
- Een uur stuiteren in het trampolinepark;
- Het uitoefenen en het bekijken van twee grote Australische
sporten: cricket en grasbowling;
- Een bezoek aan de kristalgrotten in Wellington, wat een
schitterend gezicht was!

Donderdag vertrokken we vervolgens naar het warme Lightning Ridge, de oude woonplaats van mijn familie. Een klein dorpje op zo’n 3,5 uur rijden van Dubbo, waar tot mijn verbazing nog veel te bekijken was/is. Het kleine dorpje staat bekend om de opaal, een schitterende steen die veel in juwelen wordt gebruikt. Opaal is alleen te vinden in Lightnig Ridge en de omgeving bestaat dan ook volledig uit gaten/mijnen, waar ze naar opaal zochten/zoeken. Een heel bizar gezicht! In Lightning Ridge heb ik dan ook een schitterende mijn bezocht, vol Opaal, beeldhouwkunst en verhalen over de manier van werken. Verder heb ik van een schitterende zonsondergang mogen genieten en de bijzondere kunst van een plaatselijke schilder mogen bekijken. En even voor het besef, het was 48 graden in Lightning Ridge!

Terug in Dubbo heb ik nog een leuke straat BBQ mee mogen maken, de bioscoop bezocht en heb ik mijn laatste voorbereiding kunnen regelen voor mijn trip naar Melbourne. Die BBQ’s gaan er wel iets anders aan toe dan in Nederland ;)

Op dit moment verblijf ik in het hostel Discovery, een druk bezet hostel met veel sociale mensen. Vanaf vandaag ligt de focus op het ontmoeten van nog meer mensen en het zien van de stad Melbourne!!

Ps. Thanks again Leontien, James, Dorian, Bryce and Gerrie!

  • 18 Januari 2017 - 06:38

    Anita:

    Fijn dat het zo leuk was bij je familie en nu .. Op naar het avontuur : heel veel plezier

  • 18 Januari 2017 - 08:54

    Leo Wassen:

    Niek een mooi verhaal ik kijk uit naar een volgende het was mooi om te lezen dat je het naar je zin hebt nu maar verder genieten groeten Opa Leo

  • 18 Januari 2017 - 10:14

    Lars:

    Succes en veel plezier niekkie!

  • 24 Februari 2017 - 22:48

    Catoline Dekker:

    Mooi Niek. Fijjn dat je het goed hebt daar en nu ben je vast al weer op je volgende locatie. Het ga je goed daar. Veel plezier en succes met alles wat er op je pad komt. Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niek

Blijf via dit blog een beetje op de hoogte van mijn avontuur in Australië!

Actief sinds 04 Jan. 2017
Verslag gelezen: 1638
Totaal aantal bezoekers 3548

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 01 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: